216 התכנית הבינלאומית בלימודי גרמניה ואירופה המודרנית
התכנית הבינלאומית בלימודי גרמניה ואירופה המודרנית
תכנית לימודים לתואר שני
ולימודים לתואר דוקטור לפילוסופיה
ראש התכנית: פרופסור שטפן איריש
חברי הסגל האקדמי
פרופסור מן המניין: פרופסור שטפן איריש
מרצה בכיר: פרופסור חאלד גנאיים, דוקטור איילת בנאי, דוקטור אליסה בלוטי, דוקטור עמנואל בלאנק
מרצה מטעם ה-DAAD: דוקטור יאנס שמיטדקה.
עמיתי הוראה: פרופסור יאן זופנר, דוקטור סטפן הגמן, דוקטור יאיר הירשפלד, דוקטור שרון ליבנה, דוקטור יוהאנס שטראסר, דוקטור דירק שמידט, גברת ניקול מקטאגרט, מר ווין שומאכר, גברת קתרין שלו, גברת מרינה נויברט
מזכירות התכנית:
מנהלנית התכנית: גב' ע'ידא זועבי- zghaida@univ.haifa.ac.il
עוזרת אקדמית: קתרינה קונארק- kkonarek@staff.haifa.ac.il
טלפון: 04-8288116
מיקום: בניין חינוך, קומה 6, חדר 647-644
תכנית לימודים לתואר שני
מסלול א׳ (עם תזה)
מסלול ב׳ (עם בחינת גמר)
המרכז ללימודי גרמניה ואירופה באוניברסיטת חיפה (HCGES) הוא מיזם משותף של אוניברסיטת חיפה ומשרד החוץ הגרמני באמצעות ה-DAAD (Deutscher Akademischer Austausch Dienst). המרכז נוסד בשנת 2007 במטרה לחשוף תלמידים, חוקרים והציבור הרחב למגוון עשיר של נושאים הקשורים לאירופה המודרנית וגרמניה בפרט. במסגרת זו מקיים המרכז תכנית בינלאומית לתואר שני בלימודי גרמניה ואירופה המודרנית באוניברסיטת חיפה. תכנית התואר השני נועדה להכיר לתלמידים נושאים הקשורים בגרמניה ואירופה, נקודות מבט יהודיות וישראליות, כמו גם את הקשר בין המזרח התיכון ואירופה. שפת ההוראה – אנגלית.
מטרת התכנית הבינלאומית לתואר שני בלימודי גרמניה ואירופה המודרנית היא להעמיק את הידע של התלמידים בנושא גרמניה, אירופה והאיחוד האירופי. התכנית בנויה על פי מודל ״לימודי איזור-area studies״ ומציעה תכנית לימודים בין-תחומית מאתגרת וייחודית המשלבת תחומים רבים של מחקר, ביניהם כלכלה, משפטים, מדעי המדינה, גיאוגרפיה, לימודי הסביבה, סוציולוגיה, היסטוריה, תרבות וספרות. הסטודנטים רשאים לבחור קורסים גם מתוכניות אחרות, לפי תיאום עם ראש התוכנית.
במסגרת הלימודים יינתנו קורסי שפה גרמנית. על הסטודנט להגיע לרמה של A.2.2, רק מחצית מקורסי השפה הגרמנית תיכלל במניין השעות לתואר (ולא יותר מ-8 שעות שבועיות סמסטריאליות).
התכנית זמינה בשני מסלולים: מסלול תזה ומסלול ללא תזה. לתלמידים ישנה אפשרות להשלים את התכנית בשנה קלנדרית אחת או בשנתיים. הלימודים מתקיימים בימי שלישי (ללומדים בשנה אחת) וחמישי.
במסלול תזה היקף הלימודים הינו 36 שעות שבועיות סמסטריאליות, כולל חובת הגשה של עבודה סמינריונית אחת והגשת עבודת גמר מחקרית (תיזה).
במסלול ללא תזה היקף הלימודים הינו 36 שעות שבועיות סמסטריאליות (עם חובת הגשה של שתי עבודות סמינריוניות ועמידה בבחינת גמר).
קורסי החובה כוללים: היסטוריה של גרמניה המודרנית, המערכת הפוליטית הגרמנית, כלכלת גרמניה, משפט אירופאי, החברה הגרמנית, תרבות וספרות גרמנית, מבוא לאיחוד האירופאי, לימודי השפה הגרמנית.
קורסי הבחירה משתנים מידי שנה
סיור לימודי
התכנית כוללת סיור לימודי לגרמניה ולמדינות אחרות באירופה. הסיור בנוי סביב נושא נבחר המשתנה בכל שנה. במהלכו התלמידים יבקרו במוסדות האיחוד האירופי, מוסדות גרמניים, כמו גם באתרים אחרים הרלוונטיים ללימודיהם. אורך הסיור הוא כשבוע, והינו חובה.
תנאי קבלה
א. תואר ראשון מוכר בציון מינימאלי של 80.
ב. מועמדים מחוץ לארץ חייבים בתואר ראשון מאוניברסיטה מוכרת עם ממוצע ציונים מינימאלי של 3.0, 80%, או שווה ערך.
ג. מועמדים מחוץ לארץ שסיימו את לימודיהם במוסד אקדמי שבו שפת ההוראה איננה אנגלית, או ששפת אימם איננה אנגלית, חייבים להשיג ציון מינימאלי של 570 במבחן ה-TOEFL (במבחן בכתב), 230 (במבחן ממוחשב), 89 (במבחן TOEFL באינטרנט), או ציון 6 במבחן IELTS על מנת שיוכלו להגיש מועמדות. ציוני מבחנים מקבילים ישקלו באופן פרטני.
רשימת הקורסים
קורסי חובה – שעות שבועיות סמסטריאליות
החברה הגרמנית – 2
כלכלת גרמניה – 2
סוגיות בהסטוריה של גרמניה המודרנית – 2
המערכת הפוליטית הגרמנית – 2
עקרונות יסוד של המשפט האירופאי – 2
המערכת הפוליטית האירופאית – 2
תחנות יסוד בתרבות הגרמנית – 2
קריאה וכתיבה אקדמית – 2
סמינר מחקרי
קורסי שפה הגרמנית – 4\8
קורסי בחירה (רשימה משתנה) – שעות שבועיות סמסטריאליות
German-Israeli Relations 1948-1989 – 2
2 – Austria’s Foreign Policy since 1945
The Powers of Narration – 2
German and European Foreign Policy – 2
Study Trip -2
Europa's Policy in the Middle East – 2
2 – The EU as an emotional actor in an emotional world
4- European Minorities
שקלול הציונים
מסלול א׳:
עבודת גמר מחקרית (תזה) – 40%
עבודה סמינריונית – 10%
יתר הקורסים – 50%
סך הכל – 100%
מסלול ב׳:
בחינת גמר – 20%
שלוש עבודות סמינריוניות – 20%
יתר הקורסים – 60%
סך הכל – 100%
לימודים לקראת תואר שלישי (Ph.D)
יושב ראש הוועדה החוגית לתואר שלישי: פרופסור שטפן איריש
המרכז ללימודי גרמניה ואירופה (HCGES) החל לפעול באוניברסיטת חיפה בשנה האקדמית 2007/8. המרכז נוסד לאחר שהאוניברסיטה זכתה במכרז של ה-DAAD (שירות חילופין אקדמי של ממשלת גרמניה) להקמת מרכז מחקר והוראה בישראל המתמקד בגרמניה המודרנית, מתוך מטרה להעצים את חשיפת הציבור בישראל ובעיקר את הקהילה האקדמית לחברה הגרמנית, ולעניינים אחרים הקשורים בגרמניה ואירופה דהיום. המרכז הוא אחד מ-20 מרכזים דומים שהוקמו בעזרת ה DAAD ברחבי העולם (צפון אמריקה – בין השאר בהרווארד, ברקלי, ג׳ורג׳טאון וברנדייס, אירופה – לא מכבר אושרה הקמת מרכז חדש בקיימברידג', ואסיה – בייג'ינג, טוקיו וסיאול) והוא מקיים שיתוף פעולה עם המרכזים האחרים, הכולל מפגשים שנתיים של חוקרים זוטרים ובכירים, חילופי סטודנטים וסגל וכנסים.
לימודי גרמניה ואירופה ניתנים לשיוך ללימודי אזור (area and regional studies) במסגרתם מדינה (גרמניה) ואזור (אירופה) נחקרים ונלמדים מכוונים דיסציפלינריים שונים ומתוך אוריינטציה רב-תחומית.
המרכז מקיים שיתוף פעולה הדוק עם הפקולטות למדעי הרוח, מדעי החברה ומשפטים.
גרמניה ממלאת כיום תפקידי מפתח בפוליטיקה הבינלאומית והאירופאית, כמו גם בכלכלה ובתרבות. באופן דומה, האיחוד האירופי הוא יחידה מדינית וכלכלית בעלת השפעה גלובלית עצומה על תחומי חיים שונים, ותיפקודו ומבנהו הייחודי מזמין התבוננות ומחקר מכוונים דיסצפלינרים שונים. שתי הישויות חשובות במיוחד מהפרספקטיבה הישראלית – גם בתחום הביטחון, גם בתחום הפוליטי הפנימי והבינלאומי וגם בתחומי התרבות והכלכלה. מכאן נגזרות מטרות תוכנית הדוקטורט:
- להאדיר את הידע ואת מסגרות הניתוח של גרמניה המודרנית והאיחוד האירופאי, באופן כללי, ואת נקודות המבט היהודית/ישראלית/מזרח תיכונית, בפרט.
- לחנך את הדור הבא של האקדמאים בתחום זה בהיבטים דיסציפלינריים שונים ו/או בין-תחומיים
- להשיא תרומה למגזרים הציבורי והפרטי בישראל על ידי הקנית ידע וכלים לאינטראקציה ושיתופי פעולה עם פוליטיקאים, קובעי מדיניות, שחקני מפתח בשוק ובחברה האזרחית באירופה וגרמניה, וכמובן לשלב את האקדמיה הישראלית בשיח האירופאי והבינלאומי בנוגע לגרמניה ואירופה המודרניים.
- להעצים שתופי פעולה אקדמיים עם אוניברסיטאות בחוץ לארץ (ובעיקר עם 20 מרכזי האחות של המרכז ללימודי גרמניה ואירופה באוניברסיטת חיפה) ולהפיק תועלת גדולה יותר מהפלטפורמות של ה DAAD למימון לימודים מתקדמים, מחקרים ושיתופי פעולה שונים עם מוסדות אקדמיים ברחבי העולם.
כמרכז בין תחומי ובינלאומי, המרכז ללימודי גרמניה ואירופה יעודד את הדוקטורנטיות והדוקטורנטים להשתלב (כולל הנחיה משותפת) ביחידות אחרות באוניברסיטת חיפה (כל אחד ואחת על פי האוריינטציה המחקרית והמתודולוגית שלו/ה) ועם מרכזי האחות שלנו ברחבי העולם. כתיבת דוקטורטים משותפים עם אוניברסיטאות בחוץ לארץ תפתח את הדלתות לאופציות מימון מיוחדות של ה-DAAD למלגות קיום, מענקים לנסיעות מחקר, מענקים להשתתפות בכנסים ועוד.
תלמידי ותלמידות התוכנית יוכלו לכתוב את הדוקטורט באנגלית, גרמנית, באישור הדיקן ללימודים מתקדמים, או עברית. המרכז יעודד את הסטודנטים/ות לכתיבה באנגלית.
תנאי הקבלה
- ציון ממוצע של 85 לפחות בלימודי המוסמך, ולפחות 86 בעבודת התיזה, ממוסד להשכלה גבוהה מוכר בארץ או בחוץ לארץ.
- שתי המלצות מאנשי סגל אקדמי המכירים את המועמד/ת או את עבודתו/תה האקדמית. אחת ההמלצות תהא ממנחה תיזת המוסמך
- הצהרת כוונות מחקריות קצרה (כ-1000 מילה) הכוללת את נושא המחקר המוצע והמתודולוגיה המחקרית לביצועו
- אישור בכתב של חבר/ת סגל בכיר (מרצה בכיר ומעלה) המוכן/ה להנחות את המועמד/ת בעבודת הדוקטורט.
- אישור הוועדה ללימודי דוקטורט.
מבנה תכנית הלימודים
- קורסים
כל תלמיד/ה יחוייב להשתתף בסדנא מתודולוגית ובסמינר המחלקתי של המרכז ללימודי גרמניה ואירופה, במסגרתו גם תוצג תוכנית המחקר וממצאים ראשוניים, כדי לקבל משוב מהתלמידים האחרים ומסגל המרכז. בנוסף, וועדת הדוקטורט על בסיס הצעה שתוגש על ידי המנחה, יכולה לחייב את הדוקטורנט/ית גם בהשתתפות בקורסים וסמינרים עד ל-14 שעות שבועיות סמסטריאליות (מעבר לסדנה המתודולוגית והסמינר המחלקתי), שיקבעו באופן פרטני בהתאם לנושא ומתודולוגית המחקר. עמידה בחובות קורסים אלו וסיומם בציון ממוצע של 85 לפחות יהוו תנאי להמשך לימודי הדוקטורט.
סטודנט/ית אשר ייטלו חלק ב- 14 מפגשים, יוכלו לזכות בהכרה של 2 שעות שבועיות סמסטריאליותוזאת, בכפוף לאישור הוועדה ללימודי תואר שלישי ובלבד שעמד במשך הזמן הנורמטיבי ללימודים הקבוע בתקנון.
מסגרת ההכשרה של בית ספר בלום תפורסם באתר האינטרנט של הרשות ללימודים מתקדמים, בית ספר בלום:
https://graduate.haifa.ac.il/index.php/he/component/sppagebuilder/?view=page&id=17
- הצעת מחקר (תלמיד מחקר – שלב א')
במהלך השנה הראשונה בתוכנית הסטודנט/ית יהיה במעמד של תלמיד מחקר שלב א', בהתאם לכללים של הרשות ללימודים מתקדמים. במהלך שנה זו מצופה מהסטודנט/ית להשלים את הצעת המחקר בה מוצגים ונדונים הנושא, שאלות המחקר והמתודולוגיה לביצועו. שאלות המחקר צריכות להיות מקוריות וחדשניות וההצעה צריכה להראות כיצד העבודה תהווה תרומה של ממש לגוף הידע בנושא המחקר. ההצעה תוצג בסדנא המתודולוגית או בסמינר המחלקתי, ועל בסיס המשובים וההערות של סגל המרכז וסטודנטים עמיתים, תוגש הגרסא הסופית של הצעת המחקר. הוועדה החוגית, בהתייעצות עם המנחה תמנה לתלמיד/ת המחקר ועדה מלווה, בהתאם לנהלים של הרשות ללימודים מתקדמים. חברי הוועדה המלווה ישפטו את הצעת המחקר כמתבקש מתקנון הלימודים. במידה ויוחלט שלא להקים ועדה מלווה, תישלח הצעת המחקר לשיפוט של שני קוראים חיצוניים, אשר לפחות אחד מהם יהיה מאוניברסיטה אחרת, רצוי בחוץ לארץ.
דוחות השיפוט יוגשו לוועדת הדוקטורט שרשאית לדחות את ההצעה, לאשר אותה או לאשרה בכפוף לשינויים. הוועדה תחליט גם על הרכב וועדה מלווה, שלפחות חבר אחד בה יהיה מאוניברסיטה אחרת, רצוי בחוץ לארץ. עם אישור הצעת המחקר הסטודנט יעבור משלב א' לשלב ב'.
3.סטודנט מחקר – שלב ב'
עם אישור המעבר למעמד סטודנט מחקר בשלב ב', יחל הסטודנט/ית לעבוד על עבודת הדוקטור ויגיש אחת לשנה (בחודש ספטמבר) דוח התקדמות, מאושר וחתום על ידי המנחה וחברי הוועדה המלווה (במידה ומונתה). בדוח הראשון יציין הסטודנט האם הדוקטורט ייוגש כמונוגרף אחד, עד ל-300 עמוד, או כדוקטורט פרסומים, בהתאם לכללים של הרשות ללימודים מתקדמים. הוועדה המלווה במידה ומונתה, באישור וועדת הדוקטורט מוסמכת להמליץ על אישור הפורמט בפני הדיקן ללימודים מתקדמים. כל שינוי בפורמט יהיה טעון אישור מחדש.
עם השלמת עבודת הדוקטור ואישור הוועדה המלווה (במידה ומונתה) היא תוגש לרשות ללימודים מתקדמים ותעבור הליך שיפוט כמפורט בכללי הרשות.
מסלול ישיר לדוקטורט
מסלול לימודים זה מיועד לתלמידים מצטיינים, שיש ברצונם להמשיך ברצף לקראת לימודי דוקטורט ושהחוג רואה בהם מועמדים ראויים ללימודי תואר שלישי.
תנאי הקבלה
- ציון ממוצע של 95 לפחות בלימודי התואר הראשון, ממוסד להשכלה גבוהה מוכר בארץ או בחוץ לארץ, בתחום הקרוב ללימודי גרמניה ואירופה, או השלמת שנה ראשונה בתוכנית המוסמך בלימודי גרמניה ואירופה בציון ממוצע של 90 בקורסים בהיקף של 14 שעות שבועיות סמסטריאליות לפחות.
- שתי המלצות מאנשי סגל אקדמי המכירים את המועמד/ת או את עבודתו/תה האקדמית.
- הצהרת כוונות מחקרית קצרה (כ-1000 מילה) הכוללת את נושא המחקר המוצע והמתודולוגיה המחקרית לביצועו.
- אישור בכתב של חבר/ת סגל בכיר (מרצה בכיר ומעלה) המוכן/ה להנחות את המועמד בעבודת הדוקטורט.
- אישור הוועדה ללימודי דוקטורט.
מבנה תכנית הלימודים
קורסים
וועדת הדוקטורט, על בסיס הצעה שתוגש על ידי המנחה, תבנה תוכנית קורסים עבור הדוקטורנט/ית, עד ל-28 שעות שבועיות סמסטריאליות, כולל לפחות שני סמינריונים. התוכנית תקבע באופן פרטני בהתאם לנושא ומתודולוגית המחקר. רוב הקורסים יהיו מתוכנית המוסמך של המרכז ללימודי גרמניה ואירופה, אך חלקם יכול להיות מתוכניות מוסמך אחרות. (התלמיד/ה יחוייב בלימודי החובה של תכנית המוסמך וקורסי הבחירה ייקבעו באופן פרטני)הקורסים ילמדו על פני שנתיים אקדמיות, כאשר בשנה הראשונה ילמדו קורסים בהיקף של לפחות 14 שעות שבועיות סמסטריאליות, כולל סמינר אחד. עמידה בחובות קורסים אלו וסיומם בציון ממוצע של 90 לפחות, וציון סמינר של 90 לפחות, יהוו תנאי למעבר לשנה ב׳ במסגרת המסלול.
התלמיד/ה יחוייב להשתתף גם בסדנא מתודולוגית ובסמינר המחלקתי של המרכז ללימודי גרמניה ואירופה (מעבר לתוכנית הלימודים שנקבעה), במסגרתו גם תוצג תוכנית המחקר וממצאים ראשוניים, כדי לקבל משוב מהתלמידים האחרים ומסגל המרכז.
- הצעת מחקר (תלמיד מחקר – שלב א')
עד לסיום הסמסטר השלישי ללימודים בתוכנית מצופה מהסטודנט/ית להשלים את הצעת המחקר בה מוצגים ונדונים הנושא, שאלות המחקר והמתודולוגיה לביצועו. שאלות המחקר צריכות להיות מקוריות וחדשניות וההצעה צריכה להראות כיצד העבודה תהווה תרומה של ממש לגוף הידע בנושא המחקר. ההצעה תוצג בסדנא המתודולוגית או בסמינר המחלקתי, ועל בסיס המשובים וההערות על ידי סגל המרכז וסטודנטים עמיתים, תוגש הגרסא הסופית של הצעת המחקר, שתועבר לשיפוט בהתאם לאמור לעיל לגבי המסלול הרגיל.
משך הלימודים המקסימלי עד לאישור הצעת המחקר הוא שנתיים
תלמיד במסלול הישיר לדוקטורט יקבל תעודת מוסמך האוניברסיטה במסלול הישיר מיד עם אישור הצעת המחקר לדוקטורט, ועמידה בחובות הלימוד של המסלול הישיר לדוקטורט כמפורט לעיל.
במקרה של אי עמידה בתנאים לעיל, יופסקו הלימודים במסלול והתלמיד/ה יוכל/תוכל להשלים את התואר השני בלימודי גרמניה ואירופה במסלול א׳ או ב׳.
תלמיד המעוניין להפסיק את לימודיו בשלב המוסמך של מסלול הישיר לדוקטורט, ולהשלים את לימודי המוסמך במסלול א' או ב', יהא רשאי לעשות זאת ובלבד שזכאותו לתואר שני במסלול הישיר טרם אושרה. במקרה זה על התלמיד יהיה להשלים את מכסת הלימודים ושאר החובות הנדרשים לקבלת התואר השני במסלול א' או במסלול ב', לפי העניין
- סטודנט מחקר – שלב ב'
עם אישור המעבר למעמד סטודנט מחקר בשלב ב', יחל הסטודנט לעבוד על עבודת הדוקטור ויגיש אחת לשנה (בחודש ספטמבר) דוח התקדמות, מאושר וחתום על ידי חברי הוועדה המלווה. בדוח הראשון יציין הסטודנט האם הדוקטורט ייוגש כמונוגרף אחד, עד ל- 300 עמוד, או כדוקטורט פרסומים, הכל בהתאם לכללים של הרשות ללימודים מתקדמים. הוועדה המלווה, באישור וועדת הדוקטורט מוסמכת לאשר את הפורמט וכל שינוי בו יהיה טעון אישור מחדש.
עם השלמת העבודה אישור המנחה, היא תוגש לרשות ללימודים מתקדמים ותעבור הליך שיפוט כמפורט בכללי הרשות.
משך הלימודים לכתיבת עבודת הדוקטורט מאישור המעבר לשלב ב' הוא שלוש שנים.
מסלול לימודי מחקר מקדים
מסלול זה מיועד לסטודנטיות/ים שסיימו תואר שני שלא במסלול המחקרי, או שסיימו תואר שני מחקרי בתחום אחר ודרישות קורסי השלמה עולות על 16 שעות שבועיות סמסטריאליות.
תנאי הקבלה
- ציון ממוצע של 86 לפחות בלימודי התואר השני, ממוסד להשכלה גבוהה מוכר בארץ או בחוץ לארץ.
- שתי המלצות מאנשי סגל אקדמי המכירים את המועד/ת או את עבודתו/תה האקדמית.
- הצהרת כוונות מחקריות קצרה (כ-500 מילה) הכוללת את נושא המחקר המוצע והמתודולוגיה המחקרית לביצועו.
- אישור בכתב של חבר/ת סגל מדרגת מרצה ומעלה המוכן/ה להנחות את המועמד בעבודת התיזה.
- אישור הוועדה ללימודי דוקטורט.
מסלול לימודי מחקר מקדים
משך הלימודים במסלול לימודי מחקר מקדים הינו שנה אחת בלבד.
במהלך שנה זו, יידרש התלמיד להגיש עבודת גמר מחקרית (תיזה) (בהיקף של פרק דוקטורט שיכול להוות בסיס לחלק מעבודת הדוקטורט העתידית) ולעמוד בדרישות נוספות, במידה ויושתו עליו, עבודת הגמר המחקרית (תיזה) תשלח לשיפוט חיצוני של שני קוראים.
סיום הלימודים במסלול אינו מהווה קבלה אוטומטית ללימודי תואר שלישי. הוועדה תמליץ באם לאשר את קבלת המועמד למסלול הרגיל על סמך דוחות השיפוט שיונחו לפניה ועל סמך מסמכי המועמדות ללימודי תואר שלישי אשר יוגשו על ידי המועמד (כמפורט בתנאי הקבלה למסלול הרגיל שלעיל).
The MA Program in German and European Studies
Head of the program: Prof. Stefan Ihrig
Track A (with an M.A. Thesis)
216201-23-02, 216201-23-03, 216201-23-04, 216201-23-05
Track B (with a final exam)
216202-23-02, 216202-23-03, 216202-23-04, 216202-23-05
The Haifa Center for German and European Studies (HCGES) is a joint venture of the University of Haifa and the German Academic Exchange Service (DAAD – Deutscher Akademischer Austausch Dienst). HCGES was founded in 2007 with the goal of exposing students, researchers, and the community at large to a rich spectrum of topics related to modern Europe, and Germany in particular, since 1945.
The international MA program in German and European Studies at the University of Haifa is being launched as part of the teaching activities of the HCGES. The MA program is designed to acquaint students with topics related to Germany and Europe, highlighting Jewish and Israeli perspectives as well as the relationship between the Middle East and Europe. The program is interdisciplinary and allows students to approach German and European studies from a variety of angles while providing students with the opportunity to engage with other departments for a well-rounded education.
The Academic Program
The MA program in German and European Studies aims to deepen students’ knowledge of Germany, Europe, and the European Union. The program is structured using the “area studies” model and offers a challenging and unique interdisciplinary curriculum that combines many fields of study including economics, law, political science, geography, environmental studies, sociology, history and literature. In addition to the core curriculum, students in the program acquire a strong command of the German language by studying 4-8 language hours per week. The program is available in two tracks: a thesis track and a non-thesis track. Students have the option to complete the program in one or two calendar years.
Study Tour
The program includes a study tour to Germany and other European countries. The study tour is built around a chosen theme which changes every year. During the study tour, students visit EU institutions as well as other sites relevant to their studies. The cost of the study tour is not included in the program tuition.
Admission Requirements
accredited BA degree with a minimum grade of 80%
Candidates from abroad must have completed an undergraduate degree from an accredited university with a minimum GPA of 3.0, 80%, or the equivalent.
Candidates who have not graduated from an academic institution where the language of instruction is English, or who are not native English speakers, must submit official TOEFL scores of at least 570 (in a written test), 230 (in a computerized test), 89 (in an internet test) to be considered for admission, or 6 in a IELTS test.
List of courses
Required Courses – semester hours
The German Political System – 2
European Studies – 2
Modern German History – 2
Introduction to German Society – 2
Introduction to German Economy – 2
Basic Principles of European Law – 2
Introduction to German Culture after 1945 – 2
The European Union – 2
German Language – 4\8
Academic Reading and Reading Methods – 2
Research Seminar
A Selection of Elective Courses (this list may be subject to change)
German-Israeli
Relations 1948-1989 – 2
Austria’s
Foreign Policy since 1945 – 2
The
Powers of Narration – 2
German
and European Foreign Policy – 2
Study
Trip – 2
Europa's
Policy in the Middle East – 2
The
EU as an emotional actor in an emotional world – 2
European
Minorities – 4
Requirements for completing studies in the program
Track A (thesis track): 36 semester hours (SH) – 28 semester-hours of coursework and 8 SH final research paper (thesis) which counts for 40 percent in the final grade for the degree.
Track B (non-thesis track): 36 SH and a final exam.
Final (weighted) grade composition (track A):
Thesis 40%
Seminars (1) 10%
Courses 50%
Final (weighted) grade composition (track B):
Final exam 20%
Seminars (2) 20%
Courses 60%